Новини
Використання ресурсів закладів позашкільної освіти туристсько-краєзнавчого профілю в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами
На виконання Плану семінарів-практикумів для педагогічних працівників закладів позашкільної освіти на 2019 рік Українським державним центром національно-патріотичного виховання, краєзнавства і туризму учнівської молоді та Комунальним закладом «Харківська обласна станція юних туристів» за сприяння та підтримки Міністерства освіти і науки України та Департаменту освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації 19-21 листопада ц.р. у Харківській області проведений Всеукраїнський семінар-практикум педагогічних працівників обласних та Київського міського центрів туризму і краєзнавства учнівської молоді за темою «Використання ресурсів закладів позашкільної освіти туристсько-краєзнавчого профілю в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами».
Відкривали захід Лариса КАРПОВА – директор Департаменту освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації та Сергій НЕДІЛЬКО – директор Українського державного центру національно-патріотичного виховання, краєзнавства і туризму учнівської молоді.
Лариса КАРПОВА ознайомила учасників семінару-практикуму з розвитком інклюзивного освітнього середовища в Харківській області, Вікторія КОВАЛЕНКО, завідувачка кафедри здоров’я людини, реабілітології і соціальної психології Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди, кандидат психологічних наук – з науково-теоретичними засадами інклюзивної освіти.
Учасники семінару відвідали Комунальний заклад «Харківська школа імені В. Короленка» (директор Олександр БІЛОУСОВ), де ознайомились з системою роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, проведенням екскурсій та організацією роботи музею закладу як засобів національно-патріотичного виховання та соціалізації дітей з вадами зору, відвідали музей історії школи.
У Комунальному закладі «Куп’янська спеціальна школа» Харківської обласної ради (директор Наталія ПУШКАР) презентовано досвід колективу щодо організації корекційно-компенсаторного навчання та формування соціально-адаптованої, морально зрілої, життєво компетентної особистості, створення сприятливих умов для розвитку кожної дитини, стимулювання її творчого зростання. Учасники заходу разом з дітьми взяли участь у роботі творчих майстерень з виготовлення міні-панно в техніці «стрінг-арт», листівок в техніці декоративного розпису, плаского геометричного різьблення по дереву, виготовлення виробів з металу, сувенірного магніту з холодного фарфору, бутоньєрки з фоамірану. Під час відвідування шкільного етнографічного музею «Українська світлиця» Cергієм НЕДІЛЬКОМ був вручений Диплом зразкового музею.
Крім того, педагоги-позашкільники ознайомились з досвідом роботи громади м. Чугуєва з надання освітніх та соціальних послуг дітям з особливими освітніми потребами (начальник управління освіти Чугуївської міської ради Марина ПРОЦЕНКО). До уваги учасників заходу була представлена робота Чугуївського інклюзивно-ресурсного центру (директор Марина ОРИНКО) та Центру комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Шанс» (директор Олександр ЛИСЕНКО) Чугуївської міської ради, презентований досвід співпраці Чугуївського центру туризму і краєзнавства учнівської молоді (директор Сергій ЛИСЕНКО) та Чугуївського інклюзивно-ресурсного центру, Харківської обласної станції юних туристів (директор Валентина РЕДІНА) щодо залучення дітей з особливими освітніми потребами до масових краєзнавчих заходів та екскурсій тощо.
За наслідками роботи семінару-практикуму прийняті методичні рекомендації щодо використання можливостей дитячо-юнацького туризму і краєзнавства в інклюзивному освітньому середовищі. Усі учасники заходи отримали сертифікати про підвищення кваліфікації з питань інклюзивної освіти.
За матеріалами Харківської обласної станції юних туристів