Гурткова робота, Новини, Туристсько-краєзнавча робота

ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ!

Відповідно до Положення про Всеукраїнську краєзнавчу акцію учнівської молоді «Українська революція: 100 років надії і боротьби» та плану роботи Українського державного центру національно-патріотичного виховання, краєзнавства і туризму учнівської молоді на 2020 рік в період з 30 березня по 13 квітня ц. р. був проведений ІІ (Всеукраїнський) тур конкурсу краєзнавчо-дослідницьких робіт у рамках Всеукраїнської краєзнавчої акції учнівської молоді «Українська революція: 100 років надії і боротьби».

Оцінювання краєзнавчо-дослідницьких робіт членами журі відбувалося у дистанційній формі.

Для участі у ІІ турі Конкурсу подано 86 краєзнавчо-дослідницьких робіт – переможців І (регіонального) туру конкурсу від позашкільних та загальноосвітніх закладів освіти з областей та міст України. Суддівською колегією ІІ туру визнано переможцями авторів 43 краєзнавчо-дослідницьких робіт, що посіли І, ІІ, ІІІ місця у відповідних номінаціях.

 І місце у ІІ (Всеукраїнському) турі конкурсу

краєзнавчо-дослідницьких робіт Всеукраїнської краєзнавчої акції учнівської молоді «Українська революція: 100 років надії і боротьби» зайняла:

по напряму: «Українська державність: від Революції на граніті до Революції Гідності» - Ірина ТОКАЄВСЬКА, здобувач освіти 9 класу Котюржинецького навчально-виховного комплексу Полонської міської об’єднаної територіальної громади (керівник М.В. Левицька), за роботу «Боротьба громадянського суспільства за демократичні цінності Української держави».

   

 

ІІІ місце у ІІ (Всеукраїнському) турі конкурсу

краєзнавчо-дослідницьких робіт Всеукраїнської краєзнавчої акції учнівської молоді «Українська революція: 100 років надії і боротьби» зайняли:

 по напряму: «Українська революція — доба національного державотворення» — Ірина ВОХ, Назар ДМИТРУК, вихованці гуртка «Історичне краєзнавство» Хмельницького обласного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді (керівник С.С. Долінська), за роботу «Жіноче обличчя Української революції 1917-1921 років»;

 по напряму «Дисидентський рух опору комуністичному тоталітарному режимові»Ольга МАЛЬЧЕНКО, Маргарита КАМ’ЯНЕЦЬКА, здобувачі освіти 9 класу Камянець-Подільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 8 (керівник Т.Б. Шевченко), за роботу «Алла Горська — художниця і дисидентка».

   

 

Ірина ТОКАЄВСЬКА:  «Дуже часто на виховних годинах, виховних заходах, під час уроків, особливо історії, вчителі нам наголошують на таких поняттях як: Україна, українці, патріотизм, усвідомлення себе українцем…

Звісно, я ще дуже юна, але ці слова мені близькі. В такі моменти у мене прокидається почуття особистої відповідальності за долю своєї держави, готовність бути активним громадянином України. Саме тому для дослідження я обрала тему: «Боротьба громадянського суспільства за демократичні цінності Української держави». Тут будуть дуже влучні слова Максима Рильського: «Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього»…

Україна має багатовікову історію, але, на жаль, весь цей час наш народ виборював право мати свою власну державу, боровся за свою свободу, мир і незалежність. Та дуже прикро, що сьогодні у ХХІ столітті українці продовжують цю боротьбу. Дана тема є вкрай цікавою і повчальною, особливо в наш час.

Свою роботу я розпочала із пошуку відповідної літератури (підручників, статтей), а також спілкування з людьми, які пам’ятають ті події, або були їх учасниками. Також із дослідження інтернет-ресурсів, пошуків необхідних фото.

Перед собою поставила мету – донести важливість збереження патріотичного духу у кожного українця, а також наголосити на величезному внеску української молоді. Бо саме ми – частинка українського народу і нам творити нову історію держави, де яскраво світить сонце і панує мир. Ми – майбутнє України!»

Ірина ВОХ: «Головними завданнями кожного дослідника є відновлення історичної справедливості, дивитися на всі факти неупереджено в незалежності від власних переконань. Тому у своїй роботі «Жіноче обличчя Української революції 1917-1921 рр.» ми спробували показати, що не лише чоловіки творять історію та відіграють у ній провідну роль.

Своїм дослідженням ми довели, що у роки Української революції жінки відігравали велику роль у військовій справі, соціальній сфері та політиці. Так, сотні дівчат йшли на війну медсестрами, витягали поранених із поля бою під кулями. При цьому багато з них брали у руки зброю, отримували важкі поранення і навіть гинули. Тут можна згадати імена Христини Сушко, Харитини Пекарчук, Світлани Харченко».

 

 

 

Назар ДМИТРУК: «У той же час по інший бік війни жінки займалися розбудовою української освіти, культури, вели активне громадське життя. До них належать Софія Русова, Марія Грушевська, Зінаїда Мірна, Олімпіада Пащенко. І це ще не всі імена, багато з них загубилися у вирі історичних подій, а інші залишаються не дослідженими. Тому завдання кожного з нас відкривати нові імена борців за українську незалежність».

Маргарита КАМ’ЯНЕЦЬКА: «Вивчаючи шкільний курс історії ми переконалися, що історію України цілком можна розглядати як історію руху за національне визволення. Кожен раз, коли здавалося, що цей рух нещадно знищено, він, як Фенікс, повставав з попелу і набирався нової сили.

Нас зацікавив той факт, що 18 вересня 2019 року художниці Аллі Горській виповнилося б 90 років. Вона залишила помітний слід в історії українського визвольного руху, а її трагічна смерть породила чималий резонанс. Ми вирішили дослідити життєвий шлях української художниці і дисидентки Алли Горської, її творчий спадок, частину якого намагалася знищити радянська влада, а ще частина ризикує бути втраченою, оскільки знаходиться в окупованому Донецьку.»

 Ольга МАЛЬЧЕНКО: «В своєму дослідженні ми намагалися відзначити ціннісне значення діяльність А.Горської як дисидентки і учасниці правозахисного руху;  розкрити вагомий внесок її в українське мистецтво як художниці; на прикладі життя і діяльності Алли Горської показати особливості процесу нищення історичної пам’яті українського народу в останні десятиріччя існування Радянської України. Заслуговують на увагу і повагу її особистісні якості. Подібні люди завжди разюче відрізняються від оточення, особливо якщо останнє можна назвати конформістським.»

 

Найщиріші вітання переможцям. Нових творчих звитяг юним дослідникам!

                                                           Оксана Кондратенко, завідувач відділу краєзнавчої та гурткової роботи